Door een unieke koppeling met het Diplomaregister van DUO maakt deze diploma checker het mogelijk om online en real-time diplomagegevens op te halen. Binnen enkele seconden worden deze geladen in het platform van PeopleXcheck. Omdat niet van alle onderwijssoorten en jaargangen diploma’s in het Diplomaregister staan is het ook mogelijk om diploma’s en certificaten afzonderlijk te uploaden.

 

Waarom de diploma checker?

Er wordt steeds meer gefraudeerd. Door de komst van het internet is het steeds makkelijker aan onofficiële documenten te komen. Met de diploma checker weet u zeker dat de documenten geldig zijn.

 

Veiligheid
PeopleXcheck is uiterst betrouwbaar en veilig. Zo voldoet PeopleXcheck aan het niveau van beveiliging  “departementaal vertrouwelijk” en voldoet het volledig aan de privacy wetgeving zoals vastgelegd binnen de AVG.

 

Hoe werkt het?

U kiest de screenings die relevant zijn voor uw kandidaten. Vervolgens doorloopt de sollicitant de screening, u heeft hier geen werk aan. Hierna ontvangt u direct een overzichtelijk PDF-bestand. Bent u benieuwd hoe de screening eruit ziet? Bekijk dan onze uitgebreide uitleg over de werking en gebruiksprocedure van de screenings.

 

Vrijblijvende demo

Wilt u meer weten over de diploma checker of andere checks die we hebben? Vraag dan een vrijblijvende demo aan.

 

De diploma checker is slechts één van onze vele checks. Wellicht vindt u dit ook interessant:

  • ID check: Het checken van diplomagegevens via de unieke koppeling met het Diplomaregister van DUO, en het opleidingsverleden van de medewerker vaststellen.
  • VOG-check: Het checken van het justitieel verleden van de medewerker, door de medewerker versneld een VOG aan te laten vragen via de koppeling met Dienst Justis.
  • Integriteitscheck: Het verifiëren van de integriteit van de medewerker door een of meerdere referenties te benaderen en een beoordeling te ontvangen.
  • Referentiecheck: Het checken van het (eerdere) functioneren van de medewerker door referenties te benaderen en een beoordeling te ontvangen.
  • Formulierencheck: Het door de medewerker (digitaal) laten invullen van formulieren zoals vragenlijsten en verklaringen, die door de organisatie zijn aangeleverd.
  • BKR-check: Het checken van de BKR-status van de medewerker, door de medewerker BKR-verklaring aan te laten vragen via de koppeling met Stichting BKR.
  • Kadaster-check: Het checken van eigendoms- en/of hypotheekinformatie van de medewerker, via de koppeling met het systeem van het Kadaster.
  • KVK-check: Het checken van gegevens van de medewerker uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel (KvK), door gebruik te maken van de koppeling met het systeem van de KvK.
  • Competentiecheck: Neem contact met ons op voor informatie over deze check.